Polityka Prywatności

§1 Postanowienia ogólne

  1. Administratorem danych osobowych jest firma Webwise Hubert Owerczuk, z siedzibą przy ul. Krzywińska 14/4 03-324 w Warszawie, o numerze NIP: 5423037817. Z WebWise Hubert Owerczuk można kontaktować się pisemnie na adres wskazany w zdaniu poprzedzającym lub drogą e-mailową na adres: hubert@agrisoft.pl
  2. Na podstawie Art. 37 RODO, firma "WebWise Hubert Owerczuk" nie powołała Inspektora Ochrony Danych.
  3. Niniejszy dokument ma na celu wyjaśnienie, jakie informacje są zbierane, w jakim celu oraz w jaki sposób są wykorzystywane przez serwis Agrisoft funkcjonujący pod adresem https://www.agrisoft.pl. Określa zasady oraz sposoby przetwarzania i ochrony danych osobowych a także zasady stosowania plików "cookies".
  4. Administrator przestrzega obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym Ustawy o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, zwanego RODO
  5. Wszystkie informacje na temat wykorzystania danych osobowych są udzielane na żądanie osoby, której dane osobowe są przetwarzane. Dotyczą one zakresu gromadzonych danych, sposobu ich wykorzystania, celów jakim mają służyć oraz komu są przekazywane. W przypadku przekazywania danych osobowych innym podmiotom, Administrator informuje o zastosowanych środkach ochrony tych danych oraz udziela informacji o instytucjach, z którymi należy się skontaktować w razie wątpliwości.

§2 Zasady prywatności

  1. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora ma zagwarantować wygodę lub umożliwić korzystanie z usługi.
  2. Wykorzystanie danych osobowych odbywa się tylko w zakresie niezbędnym do realizacji usługi.
  3. Użytkownik ma prawo do uzyskania pełnych informacji o wykorzystywaniu jego danych osobowych zgodnie z §1 art. 5 niniejszego dokumentu.
  4. Administrator zobowiązuje się do:
    1. podejmowania wszystkich uzasadnionych działań mających na celu ochronę powierzonych danych przed nienależytym i niekontrolowanym wykorzystaniem,
    2. niezwłocznego podjęcia działań w celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z wykorzystywaniem danych osobowych.
  5. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
    1. osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów,
    2. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
    3. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
    4. przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej,
    5. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.
  6. Okres przetwarzania danych osobowych związanych z zawarciem i realizacją umowy wynosi nie dłużej niż przewidują to przepisy prawa, w tym przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o rachunkowości, tj. nie dłużej niż przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego w którym ostatnia umowa została wykonana.
  7. Dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia i wykonania przyszłych umów będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu.
  8. Użytkownikowi serwisu przysługują prawa do:
    1. dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu,
    2. sprostowania swoich nieprawidłowych danych,
    3. żądania usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w art. 17 RODO,
    4. żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO,
    5. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadkach wskazanych w art. 21 RODO, przenoszenia dostarczonych danych i przetwarzanych w sposób zautomatyzowany.
  9. W przypadku przetwarzania danych osobowych niezgodnie z prawem, Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzordczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Administrator zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów i regulacji dotyczących ochrony danych oraz do współpracy z organami zajmującymi się ochroną danych i organami ścigania. W przypadku braku przepisów dotyczących ochrony danych, będzie postępować zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami ochrony danych, zasadami współżycia społecznego jak i ustalonymi zwyczajami.

§3 Zakres i cel zbierania danych osobowych

  1. Administrator przetwarza niezbędne dane osobowe w celu realizacji usługi oraz w celach księgowych i tylko takich.
  2. Następujące dane użytkowników są zbierane, przetwarzane i przechowywane:
    1. imię i nazwisko,
    2. adres zamieszkania,
    3. numer identyfikacji podatkowej (NIP),
    4. adres poczty elektronicznej (e-mail),
    5. numer telefonu (komórkowy, stacjonarny),
    6. informacje o używanej przeglądarce internetowej,
    7. inne dobrowolnie przekazane nam dane osobowe.
  3. Podanie powyższych danych jest całkowicie dobrowolne ale i niezbędne do pełnej realizacji usługi.
  4. Przekazane dane osobowe mogą być przesyłane do serwerów znajdujących się poza krajem zamieszkania Użytkownika lub do podmiotów powiązanych, stron trzecich z siedzibą w innych krajach w tym krajach z obszaru EOG (Europejski Obszar Gospodarczy, EOG ang. European Economic Area, EEA – strefa wolnego handlu i Wspólny Rynek, obejmujące państwa Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu EFTA) w celu przetwarzania danych osobowych przez takie podmioty w imieniu Administratora zgodnie z postanowieniami niniejszej Polityki prywatności oraz obowiązującymi przepisami prawa, zwyczajami jak i regulacjami dotyczącymi ochrony danych.
  5. Dostęp do Twoich danych mogą posiadać podmioty świadczące usługi niezbędne do prowadzenia serwisu tj.:
    1. Firmy hostingowe, świadczące usługi hostingu lub usług pokrewnych dla Administratora
    2. Firmy, za pośrednictwem których świadczona jest usługa Newslettera
    3. Firmy pośredniczące w płatnościach on-line za usługi oferowane w ramach Serwisu
    4. Firmy odpowiedzialne za prowadzenie księgowości Administratora
    5. Firmy odpowiedzialne za dostarczanie produktów fizycznych do Użytkownika

§4 Pliki Cookie

  1. Serwis wykorzystuje pliki cookie oraz podobne technologie (dalej łącznie określane jako „pliki cookie”), które stanowią dane informatyczne, głównie pliki tekstowe, przechowywane na urządzeniach końcowych Użytkowników odwiedzających stronę internetową. Pliki te umożliwiają dostosowanie usług i treści do indywidualnych potrzeb oraz preferencji Użytkowników, a także służą do tworzenia zbiorczych statystyk dotyczących korzystania ze strony. Dane pozyskiwane za pomocą plików cookie są wykorzystywane wyłącznie do realizacji określonych funkcji na rzecz Użytkowników i są zabezpieczone w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym.
  2. Na tej stronie są stosowane następujące pliki cookie:
    1. pliki cookie wewnętrzne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez system teleinformatyczny Serwisu
    2. pliki cookie zewnętrzne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez systemy teleinformatyczne Serwisów zewnętrznych. Skrypty Serwisów zewnętrznych, które mogą umieszczać pliki Cookies na Urządzeniach Użytkownika zostały świadomie umieszczone w Serwisie poprzez skrypty i usługi udostępnione i zainstalowane w Serwisie
    3. pliki cookie sesyjne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis podczas jednej sesji danego Urządzenia. Po zakończeniu sesji pliki są usuwane z Urządzenia Użytkownika.
    4. pliki cookie trwałe - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji Urządzenia chyba że konfiguracja Urządzenia Użytkownika jest ustawiona na tryb usuwanie plików Cookie po zakończeniu sesji Urządzenia.
  3. W Serwisie internetowym, stosowane są następujące rodzaje plików cookie ze względu na niezbędność do realizacji usług:
    1. niezbędne pliki cookie - umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej, w szczególności uwierzytelniające pliki cookie wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelnienia
    2. analityczne pliki cookie - umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej
  4. Domyślne ustawienia przeglądarek internetowych zazwyczaj pozwalają na przechowywanie plików cookie na urządzeniu końcowym. Użytkownik ma jednak możliwość w dowolnym momencie zmienić te ustawienia, definiując zasady przechowywania plików cookie oraz dostępu do swojego urządzenia. Wspomniane zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki internetowej. Obejmują one między innymi opcje blokowania automatycznej obsługi plików cookie lub wyświetlania powiadomień przy każdorazowym zapisie plików cookie na urządzeniu. Szczegółowe informacje na temat zarządzania plikami cookie znajdują się w menu ustawień przeglądarki.
  5. Strona internetowa posiada wbudowany mechanizm umożliwiający zarządzanie zgodami dotyczącymi wykorzystywania plików cookie przez Użytkowników. Mechanizm ten wyświetla się na stronie do momentu zapisania preferencji przez Użytkownika. Po zapisaniu ustawień, Użytkownik ma możliwość zmiany decyzji dotyczących plików cookie w dowolnym momencie, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.
  6. Korzystanie ze strony internetowej, bez zapisu preferencji lub zmiany ustawień w zakresie plików cookie, oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie plików cookie. Użytkownik zawsze może wycofać zgodę poprzez zmianę ustawień dotyczących plików cookie. Informacje w jaki sposób dokonać konfiguracji ustawień plików cookie w przykładowych przeglądarkach internetowych Użytkownik może znaleźć na odpowiednich stronach:

§5 Prawa i obowiązki

  1. W przypadkach określonych prawem Administrator ma ustawowy obowiązek do przekazania wybranych bądź wszystkich informacji dotyczących danych osobowych organom władzy publicznej bądź osobom trzecim, które zgłoszą takie żądanie udzielenia informacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa polskiego.
  2. Użytkownik ma prawo do:
    1. dostępu do danych osobowych - Użytkownikowi przysługuje prawo uzyskania dostępu do swoich danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora
    2. sprostowania danych osobowych - Użytkownikowi przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe lub uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora
    3. usunięcia danych osobowych - Użytkownikowi przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora. W przypadku kont użytkowników, usunięcie danych polega na anonimizacji danych umożliwiających identyfikację Użytkownika. Administrator zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji żądania usunięcia danych w celu ochrony prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. gdy Użytkownik dopuścił się naruszenia Regulaminu lub dane zostały pozyskane wskutek prowadzonej korespondencji). W przypadku komunikacji mailowej, Użytkownik ma możliwość samodzielnego usunięcia swoich danych osobowych korzystając z odnośnika umieszczonego w każdej przesyłanej wiadomości e-mail.
    4. ograniczenia przetwarzania danych osobowych - Użytkownikowi przysługuje prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora
    5. przenoszenia danych osobowych - Użytkownikowi przysługuje prawo uzyskania od Administratora, danych osobowych dotyczących Użytkownika w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, realizowane na żądanie złożone do Administratora
    6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych - Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO, realizowane na żądanie złożone do Administratora
    7. wniesienia skargi - Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.